onsdag 1 januari 2014

1 januari 2014

Underbart att ha gotlänningar här! Dom planerade, inhandlade och effektuerade en 60-talsmeny utan att jag behövde anstränga mig alls. Såna gäster ska man ha!
Vi gick hundpromenad vid tiosnåret och då skulle det naturligtvis has Dentastix efteråt. Hundarna kunde ju inte veta att deras människor skulle sitta uppe och plåga sig till midnatt. Så dom knoppade snällt in på sängen som vanligt.
Människorna övervägde att skippa tolvslaget och gå till sängs men det blev nu inte så. Vi satt uppe och "orkade" och vid elvatiden tog jag ned hundarna från sovrummet, gav dom varsitt grisöra och sen beskådade vi fyrverkerierna, skålade i bubbel och önskade varandra gott nytt år. Sonja var fullständigt oberörd av smällandet och skjutandet. Aningens förundrad men inte mer. Sen gick vi och sussade och eftersmällarna hörde hon inte ens. Jag har dragit två högvinster med mina hundar och hoppas innerligt att inget oförutsett ska skrämma dom i framtiden heller. Samtidigt lider jag med hundägare och hundar som måste dra till landet och stänga in sig i källare eller badrum under nyåret.


Kanske var fyrverkerierna något stillsammare i år än vad dom brukar vara... Kan det möjligen vara så att alla dessa aktioner mot raketer och smällare har effekt? Man kan ju bara hoppas.
God fortsättning på er alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar