torsdag 30 januari 2014

Mest gamla bilder...

Jag tycker absolut att Google ska säga upp den där Bing innan jag jag har skrattat ihjäl mig.

i 11 månader av fyrbenta brat används utanför 3 timmar om dagen. Värdinnan är en vecka bör flytta så mycket 

och även då h jag t s t jag en ganska dålig kombination.(Översatt av Bing)

Från finska (min anmärkning)

Svettas lite med den nya kameran. Enligt instruktionen ska den kunna skicka bilder trådlöst till datorn, telefonen eller paddan. Jobbar på att få det att fungera. Men vadå? Det går ju faktiskt att göra det med tråd som vanligt. Däremot har det inte blivit så mycket fotat. Jo, jag knäppte några bilder med mobilen när jag precis kommit ur duschen i morse. Nota bene, jag duschar inte tillsammans med telefonen.

Sonja och Siri pustar ut efter morgonens snörusning och Svante ligger bara någon meter bort.

NYKÖPING (1958-63)
Temat idag får nog bli hund. Det här är Mitzie, vår tax, som sedermera fick följa med oss till Tunisien. Här är hon fyra månader och sitter på trappan till vårt hus i Nyköping.

Och här sitter syrran med en något mera vuxen Mitzie.

Sex valpar fick hon och var en utmärkt mamma. Pappan var svart och det blev något av en palett av färger på valparna. Två svarta, två röda och två synnerligen trevligt mullvadsfärgade. Det är dom två klunsarna som ligger överst i högen.


Här är dom en vecka gamla. Runda och blanka som små sälar.

Den här bilden visar jag också. Vi var på hundutställning i Norrköping. Ute, risigt väder och inte precis någon handlerträning innan för mig. Domaren sa bl.a. "Kunde för dagen vara något frimodigare". Antagligen gällde det både hunden och mig. Tycker sjaletten är rätt häftig... Och taxen ser mycket riktigt lite besvärad ut. Här gick det alltså inte så bra men på internationella i Stockholm blev hon fyra av 27 tikar i sin klass. Första utställningen för både henne och mig!

I kväll ska försöka läsa bruksanvisningen till kameran. Jag har tålamod som en gammal oxe så det ska nog lösa sig det där med Wi-Fi-överföringen. Annars får det bli sladden och USB-urtaget.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar