måndag 20 januari 2014

Kuling

Bestämt tror jag att Simone och Sven har ynglat av sig med en mängd kulingungar. Det slutar visst aldrig blåsa, 10-18 sekundmeter. Malmö slipper i alla fall snön, som tydligen besvärar stora delar av Skåne. Är det något jag verkligen hatar i väderväg så är det blåst. Så jag går här och hatar och hatar mest hela tiden...
Tågtrafiken står stilla på bron. Man har hittat en övergiven bil på motorvägen och polisen "befarar att någon eller några tagit sig ner på spåren". Vardagsdramatik.
Sonja har brutit av en klo, sporren på höger framtass. Vet inte när och hur och eftersom hon inte verkar särskilt besvärad så avvaktar jag och ser vad som händer. Det har inte blött och hon haltar inte alls. Hon skuttade lika obesvärat som vanligt på morgonpromenaden.
Igår ägnade hon mycken tid och energi åt att bita sönder ett bilbatteri som stod på laddning på uteplatsen. Batterier innehåller syra... Ännu har jag inte märkt några symtom på att hon fått i sig syra. Inte heller verkar tassarna ankomna. Det är däremot teakbordet och stenplattorna under bordet. Husse blev inte glad...
Undrar så vem i Korea som läser min blogg.



Mina fina soffpotatisar. Inte heller hundarna är särskilt förtjusta i kulingen. Dom föredrar att ligga i fönstret och titta ut.


Och väldigt gärna hjälper dom till med fördisken. Här bearbetar Sonja en pajform med stor frenesi. Egentligen ville jag ta henne när hon stod med båda tassarna i formen men tyvärr kom det en Svante i vägen.
Nu börjar Guldbaggegalan snart. Detta sällsynt fula pris som folk gråter floder när dom får. Dessutom spelar jag wordfeud så det får bli punkt här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar