söndag 26 januari 2014

Gamla bilder

Det är en plåga att ta fram fotoutrustning utomhus och därför plåtade jag lite inomhus i stället. Inspirerad av Hortons matte, som skannat en massa gamla foton och lagt dessa på Facebook. Underbara gamla bilder från ungdomens dagar. Det är attans vad tiden rasslar i väg snabbt.
Jag har inte skannat utan fotograferat och jag hoppar över FB och lägger några bilder här i stället.


Bilden tagen i Årsta i Stockholm och som framgår är tjockisen på bilden tre månader gammal.


...och leksaken finns häpnadsväckande nog kvar. Trots att jag bott på tjugo olika ställen i livet. Visst kan man få en viss association till irländsk terrier.


Lillasyster kom när jag var 3,5 år. "Vad ska hon heta?" frågade mamma. "Marianne", svarade jag bestämt. "Det heter ju din älsklingsdocka", sa mamma. "Jag döper om dockan", sa jag och så fick det bli. (Birgitta fick dockan heta.)


Skolan älskade jag från första dagen och framgent. Detta är en fjärdeklassare som tydligen hade glömt kammen hemma. Hemstickat jumperset (mormor). Gluggen mellan framtänderna har jag kvar.

Så, det var några axplock från mitt första album. Det kan komma fler eftersom kylan och blåsten verkar vara ett permanenttillstånd.
Hundarna fick fullständigt fnatt i morse efter morgonpromenad och några lekrundor i trädgården. När dom äntligen fick komma in i värmen sprang dom som tokiga så mattorna flög åt alla håll och Sonja dammade rakt in i ett kompostgaller som hon felaktigt trodde var öppet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar