fredag 24 januari 2014

Ny app (Burst mode)

Fredag. Syrran drog till Rom med en kompis i morse. Inte för att det är särskilt strålande vårväder där, men Rom är alltid Rom...

Jag har experimenterat en del idag med min nya app. Gratis (för ett par dagar sen) och faktiskt rätt kul. Några exempel.






Upplösningen blir väl inte så lysande. Möjligheten att fånga uttryck som aldrig hinns med annars är däremot perfekt. Jag inser att Svante mest är åskådare till tjejernas kamplekar. Han försöker men kommer liksom inte riktigt in i deras våldsamma lekar. Det är förstås Sonja som visar mest tänder.

I kväll fick dom varsitt tuggben. Svante är fokuserad, han lägger sig och tuggar koncentrerat och målmedvetet. Sonja hoppar och springer med sitt ben i munnen, rusar upp på ovanvåningen, ner igen och när Svante äntligen är klar med sitt ben har Sonja det mesta kvar av sitt.
När jag tittar på Irish Terrier Clubs sida på Facebook får jag ändå en viss tröst. Sonja är inte unik. Det verkar vara tämligen vanligt att irländare är galna - från valpstadiet och många, många år framåt. Det är väl snarast så att Svante är speciell. Maken till lätthanterlig hund (irländare alltså) får man leta efter. Men så har han också ett rykte i bekantskapskretsen att vara den trevligaste hunden man någonsin har träffat.
Matte älskar förstås båda. Och det är väl som med barn. Man blir förvånad varje gång tvåan inte fungerar och reagerar som ettan.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar