fredag 10 januari 2014

Mera regn och död mus.

Väderprofeterna hade LOVAT att det var noll risk för regn idag. Jag säger bara en sak: Skitsnack. Hur fel kan dom ha? Bara för det unnade jag oss senapsmarinerad strömming med dill o kaprissmör samt konjakslingon till middag. (Och potatismos...) Tinas recept från 2001 - supergott.

Sonja var försvunnen en längre tid i vätan därute. Svante och Siri spejade i dörren. Jag lät dörren stå öppen för det är fortfarande rätt varmt ute. Efter en bra stund kom Sonja in, lade en 15 cm död mus på hallgolvet och såg mäkta stolt ut. Huruvida hon själv hade dödat den ville hon inte säga. Siri tyckte genast att det var hennes mus och ställde sig med musen mellan frambenen och morrade skräckinjagande. Välutrustad som jag är, alltid med bajspåsar i fickan, bestämde jag att den här musen är MIN. Siri fick flytta sig och musen är nu förpassad till soptunnan.
Nej, jag mätte inte musen, men mitt ögonmått skulle jag kunna tävla internationellt med. Femton cm var den!

Jag har anmält Sonja till BPH till påsk. Syrran, som tror att BPH är nån sorts lydnadsprov, tror att Sonja kommer att bli underkänd. Jag, som vet bättre, tror att hon kommer att klara sig alldeles utmärkt. (BPH är Beteende- och Personlighetstest för Hund.) Hon är orädd, glad och frejdig, älskar människor och mat och är dessutom väldigt nyfiken. Skott har hon hittills inte brytt sig om så det bör gå bra.
Just nu är klockan inte så mycket men hundarna har varit på kvällsrunda, fått sin godnattgodis och intar snällt sina nattpositioner.
Bilder? Nä, kameran fick inte följa med ut i regnet. Sovande hundar har alla redan sett.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar