torsdag 23 januari 2014

Kalt i sovrummet, kallt ute

Eftersom jag starkt misstänker att pennor är olämplig föda för hundar avstår jag från att köpa en tiopack kulspetspennor till Sonja. Annars hade jag gjort det. Hellre än att hon ger sig på fjärrkontroller och datormöss. Nu senast är det husses rakapparat som fått sig en duvning.

Min anslagstavla med magneter och allt har fått flytta in i garderoben. Datormusen går högt upp i bokhyllan så fort jag lämnar rummet. Locket på datorn nedfällt. Sonja ser förnärmad ut när hon kliver upp på skrivbordet. Inga roliga saker kvar alls.

Ser på Facebook att hennes bror Morris har släktforskat på årets (!) kalender från rasföreningen. Väldigt fin kalender med tolv snygga irländarbilder. Tror t.o.m. han själv är med på ett par stycken.

Mina hundar börjar se ganska ovårdade ut. Svante ska trimmas i februari och Sonja har jag, i samråd med Trim-Lotta, låtit behålla pälsen under vintern. Vinter har vi inte haft mycket av hittills men nu är det strax under nollan och blåsten gör att det känns jättekallt.


Hon får så gulliga små drakvingar vid sidan om halsen.
Såg precis väderprognosen för de kommande dagarna. Det ska fortsätta blåsa 8-10 m/sekund och temperaturen ska sjunka till runt 5 grader minus. Det kommer att kännas som Norrland! Tur att termobyxor finns. Fleecevantar duger inte nu och kommer att vara ännu mera värdelösa framöver. Ska jag t.o.m. behöva sätta kläder på hundarna?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar