onsdag 22 januari 2014

Dagens app och ny mus

Nu är goda råd dyra! Idag var jag tvungen att vara borta från hemmet i flera timmar, bl.a. för att säga hej till en av mina tandläkare. När jag kom hem var kompostgallret vidöppet. Sonja hade inte bara gjort en korridor till sig själv utan öppnat dubbeldörrar till sina kompisar, som inte vågar sig på Sonjas smala öppning. På golvet låg ett antal magneter, härstammande från min anslagstavla och på sovrumsgolvet låg förstås alla lappar och kort som magneterna hållit på plats.
Här vågar t.o.m. Svante och Siri passera och Sonja ville väl ha sällskap.

Mitt skrivbord var fullt av nya tassavtryck. Den trådlösa musen ser naggad ut, även om den fortfarande funkar men hjulet är kanske en aning trögt. Skärmen på min laptop har tydliga nosavtryck och en sida på nätet, som jag absolut inte har besökt, var öppen.

Har hittat en trevlig app som heter "Dagens app". Varje dag kan man ladda hem en betalapp utan kostnad. Idag fick jag "Burst Mode". Med den kan mat fota mellan fem och tusen bilder med smattrande hastighet med en enda tryckning. Finemang när man med mobilen ska försöka plåta hundarna som aldrig är stilla. Utom när dom sover. Ska testa i dagsljus. Här smällde jag av tio bilder på någon sekund.


Upplösningen verkar bli OK men ljuset är svårt inomhus efter mörkrets inbrott.
Vad hon tuggar på? En trädrot som ser som en boll med piggar på. 
Nä, jag måste nog köpa ny mus. Hjulet går nästan inte alls. Hon är rätt dyr i drift, den där Sonja.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar