tisdag 28 januari 2014

Gamla bilder del 3

Så mycket hundbloggande är det kanske inte för tillfället. Jag skäms över att jag inte är ute och tumlar runt med dom i snön. När vi nu har snö för en gångs skull. Sonja älskar allt det vita och Svante föredrar också snö framför regnrusket. När dom varit inne en stund tittar Sonja längtansfullt ut genom fönstret precis som om hon ville säga: Låt mig få komma ut igen. Och visst får hon det. Hon har ju vinterpälsen på.


Själv tar jag en sväng bland gamla bilder. Ytterligare ett par Gösta Glase-bilder. Sen är det (nästan) slut på hans foton i mitt album.

En av de superpedagogiska bilderna. Mamma visar syrran hur man går över gatan medan en pappa helt sonika bär sin son.
Om vi dröjer oss kvar i Stockholm så är detta Årsta torg som det såg ut på 50-talet.


Vansinnigt modernt!


Bestämt tror jag att båda systrarna hade fått konståkningsskridskor. Några stjärnor blev vi dock aldrig.
I morgon tror jag att flytten går till Nyköping.
Sonja måste vara trött idag. Inte ett enda bus har hon hittat på. Guldstjärna!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar