tisdag 7 januari 2014

Ommöblering i garderob och uppsats modell ä.

I garderoben, den som Sonja nu öppnar utan problem, hänger en sån här anordning från IKEA med en massa fack där man kan stoppa in vantar, mössor, halsdukar och sånt man behöver för olika väder. Denna anordning har idag fått byta plats till den andra halvan av garderoben som Sonja (hoppas jag) inte kan öppna. Skjutdörren vetter mot en vägg. 
Siri är tillbaka. Matte ska börja arbeta halvtid från årsskiftet och idag är första dagen på länge som Siri är här. Som vanligt möts hon översvallande, speciellt av Sonja.

Men är det inte Siri som kommer där? Sååå roligt det ska bli!

Sorterandet av böcker i källaren innebar en del fynd. Som t.ex. en uppsatsbok från klass 5 c, Västra Folkskolan i Nyköping. Lite imponerad är jag av den femteklassare som skrev uppsatsen "Julgranens berättelse". Snyggt språk, inga felstavningar, korrekt interpunktion och en rätt bra story. Dessutom skrev man faktiskt med bläck!  Jag bör ha varit runt 10-11 år vid den tiden. Här är första sidan...

Kanske kommer de följande 2,5 sidorna för naturligtvis är ni oerhört spända på vad granen hade att berätta.
Och på tal om läsande. Den pocketbok som Sonja "läste" runt nyår, och som efter det blev oläslig för människor, finns som e-bok på biblioteket! Alltså kan jag läsa den i alla fall. Bara hon inte får tag i paddan...
Att låna e-böcker är helt suveränt men tyvärr får man bara låna två per månad (tror jag). Annars blir det tydligen för dyrt. Jag hade gärna betalat en slant för förmånen att låna. Jag klipper en normal bok på ett par dagar och man får lov att ha dom i 28 dagar. Man kunde kanske får snabbhetsrabatt. 


Snart dags att byta lakan igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar