tisdag 14 januari 2014

Slut på snön och bokmärke.

Mycket riktigt, snön försvann lika fort som den kom och nu är gräsmattan lika grön som vanligt.
Hundarna har haft en boll- och lekorgie för det var riktigt skönt idag. Det blåste inte!



Här är 47 sekunders terrierbus i solskenet. Det är förstås Sonja som är den ettrigaste.

I kanten på gräsmattan blommar vintergäck och tusenskönor och åtminstone vintergäcken brukar inte ge sig även om det blir snö och kallt.
Idag har jag fått pris! Jag vann Åsas tävling "Gissa hundrasen" och idag kom min belöning med posten. En bokmärkeshund till en bokmal. Så himla passande! Tack snälla Åsa Nilsonne!
Den har minsann ben också. Nu ger det sig om min initialnamne BMW kan räkna ut vilken bok jag läser för tillfället.

Det knallar nog omkring en löptik i grannskapet. Svante är otroligt fokuserad och lyfter inte nosen från marken när vi är ute. Med jämna mellanrum stannar han som i trance och slickar på marken. Och visserligen kissar hanhundar ofta men nu är det var och varannan meter. Svante var här, här, här och här.
Så att tjejen inte ska missa honom. Sonja får sig en avhyvling då och då när Svante tycker att hon stör honom. Hon kan vara väldigt enerverande för en kärlekskrank storebror. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar