lördag 24 augusti 2013

Ny läshörna

Min läshörna har flyttat från solsäng till hundarnas soffa i hallen. För att hålla Sonja sällskap där hon sitter i sin bur. Tantsnuskboken är avslutad och jag måste hitta något vettigare.
"Plötsligt vällde varma tårar upp i hennes ögon." "Hans röst var hes av rörelse och åtrå."
Jag får plocka fram något säkert gammalt kort ur bokhyllan och läsa om. Det är praktiskt att läsa så himla fort och slarvigt att man med behållning kan läsa om gamla böcker flera gånger.

Min stora, stolta, vackra och lurviga Svante ser lite deppig ut. Han gillar inte att ha sin syster inburad och han saknar Siri. Vi har precis varit på promenad och den lilla tsunamin i buren fick en Dentastix att sysselsätta sig med. Hon brydde sig inte om godsaken utan skällde och ylade i stället. När Svante och jag kom hem och det var hennes tur att gå koppelpromenad gick Svante raka vägen i buren och snodde hennes godis. Normalt går han inte in i den buren men tydligen kan tvingande omständigheter få honom att göra ett undantag.
Sonja blev mycket upprörd över detta tilltag men nu är det så en gång för alla - den som har bytet äger det.
Jag hittade faktiskt en kriminalroman i bokhyllan som jag nog inte läst. Eller också har jag glömt att jag har läst den men det kvittar.

Det tog en bra stund innan jag fattade att rubriken och bilden inte hör ihop!
Gotlänningarna har rest och jag tror att gårdagens läckra saltimbocca räcker till ikväll också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar