tisdag 6 augusti 2013

Efter gårdagens kvällspromenad lät jag hundarna springa runt lite i trädgården en stund innan det var dags för godnattgodis. Efter fem minuter hade Sonja hittat något spännande i buskarna och Svante rusade förstås dit för att kolla. För femtielfte gången - igelkottaskallet! Orkade liksom inte hämta korgen och handskarna utan resonerade som så, att nu får dom små dumskallarna hitta ut själva. Tog i stället Svantes koppel för att ta in hundarna. Och ut ur buskarna kommer Svante med en kotteunge i munnen! Han blir allt djärvare. Inga (större) problem att få honom att släppa. Nypetade tänder i alla fall...
Sonja är mycket förtjust i sina nya leksaker. Hon pep ihållande med duvan/anden en bra stund innan hon somnade med den och repleksaken i Svantes korg. Efter att ha tuggat sönder skyddsomslaget till en bok av Minette Walters som syrran lånat mig.
Ska jag kanske ändå annonsera ut henne på Blocket...
Och som vanligt somnade hon på tvären under huvudkudden. Svante ligger på golvet på sommaren. Det blir för varmt både i sängen och i korgen.

Djurintresserade bloggläsare kan vara roade av Per Jensens blogg. Per J är etolog och har skrivit synnerligen spännande böcker och artiklar om djur och deras beteende. Den här bloggen är tydligen rätt ny men det är ju fascinerande att hunden viftar med svansen mer åt höger när jag kommer och åt vänster när brevbäraren kommer. Eller om det var tvärtom.
http://www.perjensen.se/etologi/fran-forskningsfronten/

Idag trodde jag det skulle bli lite svalare och tog därför itu med att städa i tvättstugan. Ett heldagsprojekt kan jag försäkra. Och så blir det 27 grader igen! OK, men jag är nästan färdig.
Ikväll ska vi till Staffanstorp, Sonja och jag.


Uppenbarligen är det fler i området som städar. Så här såg det ut när jag kastade tidningar och glas. Och det lär slängas en miljard fimpar på marken (om året). Man kan bli nedstämd för mindre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar