fredag 23 augusti 2013

Djursjukhus?

Vårt hem börjar likna ett konvalescenthem för djur.
Sonja var på återbesök hos ortopeden i morse. Dr Karin håller med om att Sonja är mycket bättre men faran är inte över än. Minst en månad till ska hon vila och bara gå koppelpromenader. Inte hoppa över kompostgaller, inte leka med Svante på kvällen och inte springa upp och ner i trappor. OK, jag måste ge mig. Alla mina trevliga och sociala lösningar räcker inte.

Nu är det bur som gäller. Konstigt nog verkar det som om hon resignerat och sover gott i sitt fängelse. Har hon inte fullständig vila ökar risken för att hon måste opereras, vilket Gud förbjude. Då är det tre månaders vila som gäller! Fortsatt behandling med smärtstillande och antiinflammatorisk medicin och alltså en riktig tråkmånad som väntar.

Jag har en sjukling till i min vård.
Den här väldigt gamla guldfisken tillhör våra goda vänner. Jag tror att fisken en gång i tiden var min och att ett ägarbyte skedde för många år sedan. När vännerna är bortresta, vilket dom för övrigt är ganska ofta, brukar jag se till den. Nu har den varit ganska hängig en tid och vill inte äta sitt långtidsfoder. Så den har fått flytta hit så att jag kan ge den fiskflingor varje dag, Äter gör den men är rätt trött... Prognosen verkar inte särskilt ljus.
Svante och Siri är däremot vid full vigör även om dom också påverkas av Sonja. Dom gillar inte alls att hon är instängd och håller sig gärna nära buren.
Vänner från Gotland här på besök och snart väntar saltimbocca med paprikasås och grön pasta.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar