tisdag 19 november 2013

Vadå hundblogg?

Idag har jag gjort en tidsprestation! Buss+tåg till stan, tandläkarbesök (visserligen bara ta stygn, men ändå) samt tåg+buss hem igen på exakt 60 minuter! Eller också är det Skånetrafiken som ska ha beröm för väl fungerande lokaltrafik.
Hundarna hade inte ens sovit färdigt sin förmiddagslur när jag plötsligt dök upp igen.
Fotograferandet verkar ligga nere för tillfället men jag har förstärkt den röda stolen, som ska hindra Sonja från att flytta kompostgallret, med tre volymer av Nordisk Familjebok. Det vore en närmast heroisk styrkeinsats om hon kan bryta sig igenom.

Det var lite kul att publicera Sofyas bilder häromdagen. Tror att hon uppskattade det, för plötsligt är det massor med sidvisningar från Ryssland på bloggen. Om Bing översätter i Ryssland också så kan dom få riktigt, riktigt skojigt. Jag låter ibland Bing översätta inlägg från en fransktalande FB-vän och det är tusen gånger roligare än vilket humorprogram som helst.
Stilblommor och grodor är en gammal favorit och översättningsgrodor är alltid spännande. A handfull of grapes som blir en handfull grapefrukter! Faller t.o.m. på sin egen orimlighet.
Hundblogg var det, ja. Det är lite idétorka för Sonja har hittills skött sig bra idag (hon är inte längre till salu) och Svante är förstås lika trevlig och ämabel som vanligt. Dom har slickat kastrull efter chili con carne, sover skönt på sängen och har ingen ANING om att ödesmatchen börjar om drygt en timme.
I brist på egna bilder tar jag den här. Det är Siri som valp med "rosett" i öronen. Någon av mattes döttrar tyckte det var klädsamt och Siri verkar inte misstycka. Vem som plåtat vet jag inte, men matte eller någon lillmatte. Och Grattis till Siris matte som fyller år idag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar