fredag 8 november 2013

Shopping här och där

Idag shoppade jag loss ordentligt i zooaffären. Femton kilo hundmat, en påse grisöron, Dentastix och en ganska ful men prisnedsatt pipleksak.

Nyhetens behag! Hundarna blev mycket entusiastiska, speciellt tjejerna, morrade och slet i den något egendomliga dockan. Den har korta armar, inga ben men däremot en svans. Och så piper den om man biter den i huvudet. Mer kan man ju inte begära.



Sonja retirerade in under trappan i ett fåfängt försök att få ha leksaken för sig själv. Det gick sådär. Siri är trots allt både äldre och starkare. Fast dragkamp är också roligt.




Här skulle det kunna vara så att hundarna fokuserar på min vänstra ficka och pipdockan är tillfälligt glömd. Från vänster - Svante, Sonja och Siri.

Inte bara zoobutiken fick besök idag. En sväng in på Rusta gav en liten trasmatta till katternas box i stallet. Dom ska också få lite mysigt till vintern. Vidare gav besöket en gosig filt som ska värma ben och fötter när jag ligger och läser. Tyvärr verkar det som om Sonja är lika förtjust i filten som jag. Men hon vill inte gosa utan hon vill som vanligt döda. Bita, slita och dra runt filten på golvet. Att erbjuda henne den gamla, trådslitna IKEA-filten verkar lönlöst. Den har i ett slag förlorat all status som intressant bitobjekt.
Det lutar åt att det blir en filtkamp. Antagligen slutar det med att jag slänger in filten i garderoben när jag inte använder den; om jag kommer ihåg det. Ångrar redan att jag inte köpte två, en till mig och en till Sonja. Dom var inte särskilt dyra.

Min filt eller Sonjas? 

Svante är så ljuvlig. Han hoppar upp på sängen, nosar på filten - ny filt, matte? - och lägger sig med en suck vid sidan om.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar