lördag 2 november 2013

Puss på dig, storebror. Morgonmys i sängen efter utfodring av hästar och hundfrukost.


Hänsynslöst grå lördag. Fast det blåser i alla fall inte och för det måste man vara tacksam. Vi gick morgonpromenad i ett stilla men envist duggregn. Sonja bryr sig inte så mycket och Svante tiger och lider. Han är inte förtjust i vätan. Skönt att få komma hem och ligga på tork.

Även om han är rätt lurvig just nu så är jag ändå tacksam för att mina hundar inte har ännu mera päls. Tänk att ha en dyblöt newfoundland i sängen... Eller en golden...

Är väldigt nyfiken på vad Zeldas och Nemis matte håller i famnen i dag. Ännu har ingen gissat rätt ras (iaf inte när jag tittade senast) men det kommer väl facit så småningom.
I kväll ska vi äta middag hos Siris matte och våra älsklingar får faktiskt stanna hemma. Annars blir det ingen matro alls.

Svante uppskattar mycket när vi har vinprovning. Visserligen får inte hundarna var med så länge "provarna" är kvar men dom kan få komma in när alla har gått. Och det finns alltid några godbitar att smaka. Som chips till exempel.
Idag har Sonja bara konsumerat en bok och en penna, Tänk om jag hade sparat allt som hon bitit sönder. Det hade kunna bli ett helt museum över döda saker. Och jag undrar hur gammal hon ska bli innan jag kan sätta toapappersrullen i sin hållare. Är å andra sidan numera helt tillvand att ha den hängande i en livrem på handdukshängaren. Det går också bra, ser bara lite originellt ut.

##

Så, nu har vi avätit en jättegod middag hos Siri och hennes matte och åkt kommunalt med buss. Hundar och hästar har fått sitt. Ja, hästarna tog syrran hand om ikväll. Tack för det!
Sonja har hetsätit sin Dentastix och verkar (tyvärr) inte alls trött. Hon vill gärna busa en stund till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar