fredag 1 november 2013

Inte bebis längre...

Det är inte så att vi dräller sladdar, fjärrkontroller och sånt på golvet. Hon (Sonja alltså) verkar nå upp överallt... Och jag MÅSTE hitta ett annat system än kompostgaller för att hejda hennes framfart. Jag gillar väldigt mycket att inte ha en massa dörrar överallt men inser att det hade varit praktiskt att ha möjligheten att stänga en dörr för att hejda en viss tonåring.


 Vi gick ånyo en ensam promenad i morse, Sonja och jag. Hon verkar road av att tuben med skinkost dyker upp då och då och hon är ganska lyhörd för att försöka förstå vad matte önskar. Inte dra i kopplet, ögonkontakt och INTE DRA I KOPPLET. Av alla hundböcker jag har läst har jag förstått att man gör si eller så, MEN om man har en terrier eller en tax så... Jag har faktiskt haft tax också - på 60-talet.
Nåja, mina två terriers har rätt kul med varandra. Svante nedlåter sig av och till att leka med lillsyrran. Tyvärr har han slutat "uppfostra" henne. När hon var liten valp fick hon rejäla åthutningar när hon inte uppförde sig men nu verkar det som om Svante har slutat hjälpa mig. Det gäller även Siri. Hennes åtaganden som "lektant" verkar vara avslutade och nu betraktar hon Sonja mera som rival. Dom leker fortfarande med våldsam frenesi men attityden är annorlunda. Sonja är helt enkelt inte bebis längre.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar