tisdag 12 november 2013

Tänder och status

Det har varit så otroligt grått och trist hela dagen! År vilket håll man än har tittat har rutorna varit helt prickiga av regn. Noterar dock nöjt att flaggstången överlevde stormen utan problem. 


Förmiddagen ägnade jag åt att få insatt ett implantat i överkäken. Spännande upplevelse! En häftig bedövning som drabbade drygt en fjärdedel av ansiktet (inkluderande halva näsan). Full operationsutrustning med hål för bara näsa och mun. Sen blev det borrande, hamrande och skruvande ett tag plus några suturer och sen var det klart.
Nu har förstås bedövningen släppt och jag kan väl erkänna att det var skojigare så länge den satt kvar.
Hundarna har utan undantag föredragit aktiviteter inomhus idag.

Förväntningarna är stora när Siris matte kommer. Hon har (för det mesta) godis i fickan och tänk - hon delar med sig också.
Hör just nu på TV att tänder är den nya klass- och statussymbolen. Oj, vad jag jag skaffar mig mig en massa status nu. Implantat insatt, det kommer snart en tand också, PLUS tandställning! Tandställningen försvinner snart och jag kommer att få en perfekt tandrad i underkäken. Dom (på TV) säger också att det kostar. Det kan jag lugnt skriva under på. Men vad gör man inte för statussymboler?

Sonja var förvånansvärt duktig på att gå i koppel i morse. Jag gick med både henne och Svante och hon har klart blivit bättre, om än inte så bra som Svante.
Vi mötte Doris som är en glad ridgeback-tjej. Sonja blir så lycklig att hon viftar med hela kroppen när Doris hoppar ur sin bil. Åter igen får jag lite hjärtklappning när Doris bollar med Sonja som med en kampleksak. Dom är inte helt kompatibla i storlek. Men Sonja verkar njuta i fulla drag och det är bara att hoppas att hennes knä håller.
Nä, om jag skulle ta och virka en tossa till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar