torsdag 28 november 2013

Vad gör Sonjas bror?

Tyckte det kunde vara kul att se vad Sonjas bror pysslar med en novembermorgon men finska är inte mitt starkaste språk så jag lät Bing översätta.

Va dessa morgnar. Sedan den tiden när jag går in i duschen, Morris, Rob kläder även av klädbutiker i Raumo. Speciellt underkläder är mycket mycket jemmattu över på min lägenhet. Då skulle du vara bråttom till jobbet, medan du spelar för skattjakt. Tja, håller leken vetenskapen om man i god hälsa. (Översatt av Bing)

Spännande, eller hur? Jag blev inte mycket klokare. Med lite fantasi ser jag ändå hur Morris snor mattes underkläder när hon är i duschen, sprider ut dom i lägenheten medan matte har bråttom till jobbet. Fast det kan förstås vara helt fel. Men är Morris lik sin syster så kan man ju tänka sig...

Hundarna har tröttnat på att skälla ut killarna i skyliften. Tydligen får dom lov att vara här. F.ö. blir dom nog klara idag och sen drar dom med sitt praktiska fordon.

Jag skulle göra några fina bilder på min största, vackraste Svante men jag är inte bra på att göra "utställningsfoton". Här är ändå några bilder.



Det kom ett Sonjaben i vägen men visst är hans profil vacker!



Han gillar också att visa sin nytrimmade hals.




Mattes finaste kille i hela världen! Tyvärr framgår det inte riktigt på bilderna vilken underbar färg han har på pälsen när han är nytrimmad. Mahogny, ädelträ.




Trots att det snart är december är det trevligt att något i trädgården blommar. Den här fick vi av Siris matte för några år sedan och den är fantastisk. När allt annat är brunt och vissnat kommer den här plantan med sagolika vita blommor och spänstig grönska.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar