lördag 16 november 2013

Bilder från Sofya i Ryssland

Det har varit en del poesi i bloggarna de senaste dagarna. Speciellt hos Arlo, som själv (hrm) diktar och som får limerickar som kommentar. Kul!
En av mina favoritrader är en travesti på Lenngren av Barbro Alving.

Mig janns den tiva ljuden, mig janns den gom i sår
Då friskulden och uden fett spöljde mina tår

Skrattade mig nästan fördärvad när jag läste detta för ett halvsekel sedan. F.ö. är Barbro Alving väldigt underhållande när hon kåserar.

Idag hade jag tänkt visa några bilder på irländare i otroligt vacker miljö och väldigt långt härifrån. Sofya Bobukh föder upp irländare. Hon bor i Volsk i Ryssland - mitt i någonstans (ingenstans) - nordöst om Svarta Havet. Jag har aldrig träffat henne förstås, men jag njuter av hennes otroliga bilder som hon publicerar på Facebook. Hon säger att det är sonen Sasha som står för det mesta fotograferandet. Hundarna utstrålar så enormt mycket livsglädje. Titta!!








Speciellt förtjust är jag i bilderna på de klättrande hundarna. Det ska vara irländare till det!
Det finns massor med underbara vinterbilder också men dom sparar jag till ett annat tillfälle.
Sofya har gett mig tillstånd att använda bilderna.

Fotbollen var trevlig med bra spel från båda lagen. Fast jag nickade till ändå och valde därför att gå kvällspromenad med hundarna. Och naturligtvis kom matchens enda mål just då. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar