onsdag 31 juli 2013


Sista dagen i juli. Lite panikkänslor får jag nog vid tanken på att sommaren är inne på sista rundan. Varmt är det ju men på kvällarna märks det att mörkret börjar smyga sig på. Asch, får tänka som syrran - leva i nuet. Idag är idag och i morse regnade det fint. Mycket har nog kommit under natten också för det var rejäla pölar på gårdsplanen.
Hundarna gillade visst regnet. Det var länge sen dom behövde kliva ut i vatten på morgonen så det blev lite nyhetens behag. Efter den vanliga rundan i trädgården kom dom upp i sovrummet och sa hej. Dyngsura men lyckliga. Blött i sängen.

Sonja såg ut som en rufsig gatuhund och Siri, som är ganska nytrimmad, liknade mest en våt säl. Svante var inte lika road av vätan som tjejerna så han stannade inne.
Mitt samvete är väldigt sjukt. Tränandet med Sonja är inte i närheten av den ambitionsnivå jag hade från början. Och ändå artar hon sig förvånansvärt bra. Hon snappar upp en massa budskap utan att jag anstränger mig. Tur att lekskolan börjar igen nästa vecka. Behöver peppningen från Yrsa och gänget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar