torsdag 18 juli 2013

Jag låtsas att jag har semester. Vilket är något missvisande eftersom jag är ledig jämt. Ytterligare en behaglig sommardag med sol och lagom värme. Tomaterna har fått vatten. Det värst vad tomater dricker mycket. Tycker dom är torra mest hela tiden.

Sonja försöker ligga i solen men hon har ändå förstånd om att dra sig in i skuggan när det blir för varmt. Hon har dessutom börjat begripa att man faktiskt kan utföra naturbehov i koppel och utanför tomten. Ett framsteg.
Jag har bestämt att ta bort Sonjas mål mitt på dagen. Nu får hon äta två gånger om dagen som storebror. Hon har inte klagat trots att hon inte fick något att äta vid lunch och nu är det snart dags för kvällsmat. Tror inte hon kan klockan lika bra som Svante.
Och värstingen Svante tog en kaninunge i morse på morgonpromenaden. Den klarade sig inte... Jag är glad att jag slapp det dramat. Husse fick ta det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar