lördag 6 juli 2013

Ingen video idag!

Idag hade jag tänkt excellera med videoinspelning av t.ex. hundarnas sök efter åttondels köttbullar på gräsmattan. (Nu när jag vet hur man lägger upp en video i bloggen. Tack vare Åsa N).  Spred ut köttbullar (hundarna inlåsta), tog fram kameran (den riktiga!) och förberedde mig för att visa hundarna att dom skulle leta. Pyttsan! Innan jag hunnit blinka hade Svante fattat konceptet, for som en raket ut i trädgården och naturligtvis var Sonja med på noterna. Innan jag ens hade hittat videofunktionen på kameran var hundarna nästan färdiga. Videon blev inte särskilt kul och jag ska bespara er att se den. Jag måste tänka om. Svante är för smart och jag måste bli ännu smartare.

Liten Sonja bland blommor och blad hos Lotta. Och en vattenkanna till att bita sönder kanske!

Annars - underbar sommarkväll. Alla hästarna har nu försvunnit på bete vilket betyder att vi har sovmorgon två-tre veckor framåt. Undrar om också Sonja kan förstå det eller om hon ska envisas med att vakna strax efter sex... Å andra sidan - det spelar ingen roll. Det är ljuvligt tidigt på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar