söndag 14 juli 2013

Byta?

Alltså inte byta någon hund, aldrig i livet. Men byta sak med Sonja. Hon är fortsatt fenomenal på att hitta saker att stjäla. Strumpor, trosor, skor, barnens plastspadar, strilen till en vattenkanna osv osv. Jag har testat byteshandel ett bra tag och det fungerar riktigt, riktigt bra! Kalla på henne och med glad röst föreslå BYTA?! Hon släpper sitt byte och kommer och byter till sig en bit torkad blodpudding.

Tänk så liten Sonja var när hon kom den 14 april! Här vet inte Svante vad som väntar honom. Syrran tog bilden. Och den härligt galna uppsynen på nedanstående bild fångades av "kusin" Christian.


Igår kväll fick jag avbryta middagen för att rädda ännu en igelkott från hundarnas våldsamma försök att komma åt den. Fint försvar har dom i alla fall, dom där djuren. Tänk att kunna förvandla sig till en nåldyna så snabbt.
Idag låg båda hundarna och sov när jag plötsligt fick syn på en kotte som makligt gick över gårdsplanen. Intet ont anande. Fram med handskarna och ut och bära igen. Den här kotten hade ju inte varit utsatt för någon hundattack så den blev riktigt förbannad. Fräste och försökte sprattla sig loss och när jag satte ner den på rätt sida stängslet promenerade den förorättad själv iväg. Dom stackarna som jag burit ut tidigare har legat hoprullade lång tid. För säkerhets skull...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar