tisdag 16 juli 2013

Toarulle igen och lite annat

Kanske inbillade jag mig att Sonjas intresse för toarullen hade mattats. När hon nu inte kunde nå upp till den efter min geniala anordning med skärpet och handdukshängaren. Hej vad jag bedrog mig. Hon har bara bidat sin tid, väntat på att bli lite större och PANG - plötsligt går det!



Att slicka en pajform hör till livets höjdpunkter. Svante är rätt hygglig och lämnar över till lillasyster när han har tagit det godaste. För att inte formen ska glida runt på golvet är det praktiskt att ställa sig i den.


Det är inget vidare sommarväder. Blåser gör det och jag överväger av och till att ta på strumpor. Tycker samtidigt att det känns lite mesigt eftersom det faktiskt är 21 grader. Jag har ägnat tre timmar åt att sätta maskeringstejp på boxdörrarna i stallet. Det känns i både rygg och nacke. Hästarna kommer ju snart tillbaka och då ska det vara fint. Högtryckstvättandet är klart och nu ska det alltså målas.


Här gör Sonja sitt bästa för att nå ett fat med sushi eller något annat gott från bordet. Hon blir ruskigt lång när hon ställer sig på bakbenen. En sak har vi i alla fall lärt oss - att ställa all mat mitt på bordet. Svante har någon gång i ungdomens dagar hoppat upp på bordet men tack o lov har inte det blivit en vana.
Sonjas öronklister har släppt för tredje gången och det är dags att ta fram sprejburken med plåsterborttagningen igen. Hon får någon dags respit. Antagligen börjar hon bli less på detta eviga pillande med hennes öron. Dessutom har hon tröttnat på att stå på trimbordet stup i ett medan jag kammar de små, gröna,kardborreliknande sakerna ur hennes päls. Vad ska hon i buskarna att göra hela tiden?
#&))(&##
Nu fick jag avbryta skrivandet för det var dags för igelkott igen! Siri är också här just nu så det var tre vilt skällande hundar mot en stackars nåldyna.


Den här bilden tog syster min i helgen när jag fick avbryta mitt i middagen för att bära kotte. Undrar om det är samma kotte hela tiden...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar