söndag 28 juli 2013

Varmast

Temperaturen idag blir nog ett svårslaget rekord - 29 grader vid femtiden. Om man rör sig i ultrarapid och gör det i skuggan går det bra. Svante var inte stormförtjust i eftermiddagspromenaden och gjorde vad han skulle rätt snabbt. Undrar om han kan räkna ut att han kommer snabbare hem då.
Poolen håller drygt 24 grader och jag har åtminstone övervägt att plocka fram baddräkten. Men bara övervägt.

Sonja var plötsligt helt försvunnen. Kom inte när jag ropade och jag såg henne ingenstans. Efter lite mera systematiskt letande hittade jag henne bland diverse trädgårdsmaskiner vid vedtraven. Det pep förtvivlat under veden och antagligen är det möss eller råttor (hu!) som bor där. Dom bor å andra sidan väldigt bra där och Sonja har inte en chans att komma åt dom. Men hon försökte, säkert i en timme tills jag kopplade henne och satte ett kompostgaller.

Nu börjar hästarna komma tillbaka. Tre idag så nu är det frukost i morgon som gäller. Katterna blir jätteglada för dom vantrivs svårt när stallet är tomt. Om nu katter kan bli glada. Dom visar aldrig någon översvallande lycka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar