onsdag 17 juli 2013

Det känns som om jag har problem med min laptop. Det går otroligt långsamt ibland, Facebook och Blogger "svarar inte" och skärmen blir ibland helt svart och svarar inte på mitt hamrande på diverse tangenter. Dags att besöka DOS (datorer och service), mina pålitliga datorpojkar.
Fast jag har å andra sidan hjälpt en av dom idag på min gamla arbetsplats. Vem kan ultraljudsmaskinen bättre än jag? Möjligen Roger... Problemet är bara, att när man inte har arbetat på ett halvår så kan man inte längre guida per telefon utan måste köra dit.
Det var trevligt att träffa gamla arbetskamrater och jag saknar dom!
Hundarna fick vara onödigt mycket ensamma idag. Får kompensera med mera umgänge ikväll.

Sonja hjälper till med sopmaskinen. Hon är så enormt nyfiken på allt och det är härligt att hon inte är rädd för någonting (hittills - vad jag har märkt). Enligt mina böcker ska hon så småningom komma i "spökåldern". Märkte nästan ingenting av detta med Svante. Han gick frejdigt fram till soptunnor och annat läskigt som korsade hans väg.

Sonja tuggar och smaskar och det är kanske inte så konstigt. Överkäkens nya hörntänder vill gärna komma ut och dom tränger på rejält. Mjölktänderna sitter envist kvar men jag lägger mig inte i denna process som rimligen ska vara självgående.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar