söndag 7 juli 2013

Passar på att njuta

...av det fantastiska sommarvädret! Svante och jag tog en skön promenad i morse och det växer en hel del vackra blommor och buskar längs vår promenadväg.
Cikoria t.ex. som ju inte är särskilt praktfull som växt betraktat men färgen är ljuvlig. Här och där dyker det upp solrosor, stockrosor och en massa blommor som jag inte vet namnet på men som ser misstänk "odlade" ut. Dom sprider sig väl med fåglar, vinden eller annat sätt.
Sonja, stackarn, har ont i foten/benet och haltar lite. Så särdeles allvarligt tror jag inte det är. Svante fick pejl på en igelkott som haft modet att ta sig in på tomten. Men den fart som båda hundarna hade när dom rusade över gräsmattan talar starkt emot att Sonja har jätteont. Det var dessutom en ganska tuff igelkott och den fräste våldsamt.
Med inlåsta hundar och beväpnad med igelkottahandskarna lyfte jag kotten ut i friheten.

I eftermiddags var "mormor" på besök. Sonja tyckte att hennes väska var en jättebra kudde att vila hakan på.

Vi tar en stockros också.

Almedalsveckan är slut. I år har jag lyckats lyssna på samtliga partiledartal. Bara att se mysiga Visby i bakgrunden är ju mödan värt. Det känns tryggt att veta, att oavsett vem som får min röst nästa år så går Sverige en lysande framtid till mötes.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar