torsdag 23 maj 2013

torsdag 23 maj 2013 En svala gör ingen sommar

Det är svalt. Nio grader vid sjutiden i morse och så rysligt mycket mer blev det inte under dagen.
Vid middagstid hördes fågelkvitter väldigt nära sovrummet. Det var inte radion. Mycket riktigt. I badrummet flaxade en svala omkring och hittade inte ut. Den hade flugit in genom den öppna ytterdörren, upp till andra våningen och in i badrummet. Svalor är kloka och disciplinerade fåglar så när jag klev i badkaret för att öppna fönstret satt pippin snällt och väntade. Sen seglade den ut genom fönstret och försvann i sin jakt på bättre boplats. Tipsade den om att stallet brukar vara utmärkt.

Svala som vill ut
Mejlade uppfödaren igår och frågade om hon verkligen inte ville ha tillbaka Sonja. Det verkade inte så. Alltså får vi väl ha henne kvar.

Här är det jättekul att springa och leka. Det är pooltäcket och det gungar väldigt kul när man springer på det. De stora hundarna brukar inte vistas här, men nu när Sonja gör det, så leker plötsligt alla tre där. Sonja har ingen aning om att det finns tusentals liter vatten under henne och jag ber en stilla bön att täcket håller för hela gänget. Annars har jag ett problem...
Det är väl snart dags att täcka av poolen och det ska bli spännande att se hur Sonja reagerar. De vuxna brukar nöja sig med att svalka benen i poolvattnet och Julia har t.o.m. simmat ut efter en boll någon gång. Svante har trillat i en gång. Systersonen hetsade honom och i lekens hetta halkade han ner i vattnet. Han simmade fram till det ställe där han ramlade i men där var svårt att ta sig upp. Christian (systersonen) bar försiktigt ut Svante till mitten av poolen och visade honom var trappan finns. Hoppas han kommer i håg det.
*

Jag har fortfarande inte klurat ut hur mina läsare kan kommentera mina inlägg utan att vara inloggade på Google+. Finns det någon van bloggeranvändare som kan tipsa mig? Eller annan duktig datormänniska. Jag får allergiska reaktioner vid blotta tanken på html-koder, gadgets och allt vad det förutsätts att man begriper.

Sonja sover och man ska inte väcka den björn som sover.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar