tisdag 7 maj 2013

7 maj 2013 | Definitivt sommar

Plötsligt blev det 20 grader och vår lilla "skog" har exploderat i grönska. Jag firade sommarens ankomst hos tandläkaren - inte helt oangenämt eftersom min tandläkare är så himla fin, noggrann och lätt på handen. Somnar nästan.
Hundarna fick vara ensamma hemma i drygt två timmar och som vanligt sov dom djupt när jag kom hem. Förvånande nog fanns det varken pölar eller andra lämningar på golvet.


Julia är väldigt snäll med valpen och även om hon inte leker så har hon hög tröskel när det gäller klättrande och klivande. Sonja ser stor ut på den här bilden och visst växer hon så det knakar. Julia är å andra sidan en ganska liten dam.



Sonja påskyndar arbetet med att snygga till syrrans ytterdörr. Den har varit i behov av reparation ett tag och Sonja sliter bokstavligen faneret i strimlor. Vansinnigt kul.
I kväll är det dags igen för hundbokcirkel i Staffanstorp. Tror dock att jag lämnar Sonja hemma den här gången. Utbytet för hennes del är lika med noll och hon har roligare hemma. Den 19:e kommer Ingrid Tapper och föreläser för oss och det ser jag fram emot. Egentligen borde jag ha läst en av hennes böcker till i dag men har minsann inte hunnit! Skyller på Sonja.
Det är f.ö. härligt att vara pensionär. Ledig varje dag och ändå droppar det in pengar på kontot med jämna mellanrum. Att konsumera är jag inte bra på - köper bara en hund då och då och det är ju inte så ofta.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar