måndag 6 maj 2013

6 maj 2013 | Sommar?

Enligt termometern är det 17 grader i Malmö men man har svårt att tro det. Det blåser lite svalt och solen tittar fram sporadiskt.
Sonja förvånar mig en aning. När de vuxna ligger utslagna och sover på nedre botten så går den lilla upp i sovrummet och lägger sig när hon blir trött! Det står för tillfället tre hundbäddar där och hon nyttjar dem växelvis. Ganska rart, dock, att dra sig tillbaka för att få sova i lugn och ro.
När Svante var valp använde jag tomma pappkartonger och billiga fleecefiltar till den värsta bitåldern hade gått över.


Svantes nuvarande säng är mer avancerad. Det inser också Sonja och hon jobbar nu med att tömma den fina madrassen på sitt innehåll. Jag har försökt sy igen de värsta hålen men det uppstår ideligen nya. Jag är bra på en hel del saker. Kan både sticka, virka och brodera. Men att hantera nål och tråd, knappar, lagningar och sånt - där är jag förlorad. Antingen sticker jag mig på nålen eller så får jag knut på tråden. Och resultatet blir oftast rätt mediokert. Konstigt, för både mamma och syrran är jätteduktiga på att sy.
Alltså ska Sonja få hållas med madrassen och på sikt köper jag en ny.

Julias korg ser ganska intakt ut trots denna omilda undersökning. Kanske har det uppstått några mindre blessyrer men stoppningen befinner sig på insidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar