torsdag 16 maj 2013

torsdag 16 maj 2013 busfrö...

Ännu en blåsig men somrig dag. Inne i stan var det faktiskt 24 grader på eftermiddagen. Hundarna var ensamma hemma när jag var hos tandläkaren och jag kan garantera att det inte var Svante som åstadkommit detta. Knappast Siri heller.


I fönstret står en korg med diverse nycklar, några pennor och annat skräp som man lägger där - mot bättre vetande. Husse har (hade) en pytteliten tub med något speciellt konsistensfett som tydligen är ohemult dyrt. Så kan det gå.
I morse efter duschen hittade jag plötsligt inte Sonja. Tänkte att hon kanske gått ner och var ute med de andra hundarna. Men där var hon inte. Inte heller låg hon och sov i någon av de fyra korgarna och filtarna. Efter en stund hörs ett argt, inte ömkligt utan riktigt ilsket pipande och gnällande från badrummet!



Det är en gåta hur hon har hamnat i duschkabinen. Jag VET att jag alltid stänger dörrarna och hon var definitivt inte där samtidigt med mig. Nu hade hon tydligen tröttnat på att snusa runt där och ville komma ut.
För någon vecka sedan hade vi gäster och tyckte det kunde vara trevligt om hundarna fick komma innanför kompostgallren en stund. Vara med flocken, så att säga. Vad vi glömde var att hålla stenkoll på Sonja.



Det verkar mirakulöst nog som om alla småkablarna är hela. TV:n fungerar i alla fall.
Och så kan man undra varför det plötsligt blir svart i nedre delen av alla bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar