onsdag 22 maj 2013

onsdag 22 maj 2013 mera kompostgaller

Det regnar i Malmö. Vi har dock inte sett de 60 millimetrarna som dom hotade med. Tydligen skulle det värsta ösregnet stanna i Danmark. Men visst regnar det, om än måttligt.
Idag hade jag träff med en av mina rara tandläkare och var hemifrån ett par timmar. Ronden om Sonjas och mina divergerande uppfattningar om kompostgaller och dess betydelse förlorades stort av mig idag. När jag kom hem från den stora staden såg det ut så här.


Jag är tacksam över att bebisen inte fick en av glasljusstakarna i huvudet för det hade kunnat sluta illa. Dom är tunga dom där stakarna. Växten som fick sig en känga kan kanske återhämta sig. Vi måste på något sätt hitta en lösning - med kompostgallren alltså.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar