tisdag 28 maj 2013

Tisdag 28 maj 2013 Sonja har gott inflytande på Siri

Med tanke på att dagisvovve Siri kan vara lite stirrig och skällig så var jag orolig att hon skulle påverka Sonja negativt. Det verkar nästan vara tvärtom! Sen Sonja kom har Siri blivit lugnare och mera "mogen". Hon tar sin uppgift på stort allvar - att hålla koll på Sonja, leka med henne och fräsa ifrån när Sonja gör något otillåtet. T.o.m. Siris matte märker skillnad. Att Siri är mer avslappad och lugn. Kanske har det vaknat någon sorts moderskänslor. Vad vet jag?
Svante är alltid väldigt cool. En mycket balanserad hund. Utom när en igelkott har trasslat sig in under stängslet. Svante blir vansinnig och skäller sitt alldeles speciella igelkottaskall. Högt, gällt och hysteriskt. Igår kväll gjorde han det, vid halvelvatiden. Man kan sätta på sig handskar och bära ut kotten eller man kan ta ett koppel och ta in hunden. Igelkotten brukar hitta ut själv om man lämnar den i fred. Det märkliga är, att när vi möter igelkottar ute på promenader, så bryr sig Svante inte om dom alls.

Sonja pausar

Tydligen hade en del  Safarisurfare problem att se min video från igår. Jag till exempel. På mina mobila enheter, som använder Safari, kan jag inte se den. Varför överstiger långt mina kunskaper. Jag har fått lära mig en massa nya ord sen jag började blogga. HTML, gadget, widget... Googlar man på t.ex. gadget så verkar det självklart att man bara ska veta vad det är. Inte ens stavningsprogrammet tycker att det är ett konstigt ord.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar