tisdag 14 maj 2013

tisdag 14 maj 2013 bokstavsdiagnoser för hundar??

Finns det bokstavsdiagnoser för hundar? I så fall har nog Sonja alla. Osannolikt påhittig, snabb som en vessla, världens sötaste valp, tar musten ur vem som helst. Så här var inte Svante! Siri var visserligen rätt busig som valp men det var en västanvind i jämförelse med Sonja. Hon är bokstavligt talat inte klok!
Idag försökte jag städa lite. Dammsuga, torka golv i kök och hall och såna enklare åtaganden. Det regnade av och till och djurvän som jag är lät jag hundarna komma in. Sonja jagade sopborsten, dammsugaren, golvmoppen - allt! Råkade jag öppna skåpet för torrvaror snodde hon genast ett halvöppnat paket med syltsocker. Om det var öppet till gästtoan (där jag hade satt upp toaborsten i tvättstället) hittade hon i stället pinnen för toarullar, välte den och stack iväg med en rulle toalettpapper. Siri hjälpte till. Oklart om Siri också ville leka med toarullen eller om hon insåg det förbjudna i tilltaget. Siri stannade i alla fall snällt på kommando och jag kunde rädda (nåja) toapappersrullen i någorlunda hyfsat skick.
Klockan närmar sig 21 och Sonja verkar inte mattas av. Hon leker med Siri som gärna hakar på. Svante tycker nog att dom är löjliga. Han har lagt sig till ro på sängen.
Nu hovrar helikoptrar över vår gård. Eurovision kommer att husera i vårt grannskap de närmaste dagarna och det känns spännande. Vi kommer att vara i sändning över hela Europa flera kvällar i rad. På lördag får vi nog ta en hundpromenad till arenan för att titta på folklivet.
Bilder har jag tagit idag men jag har också bytt operativsystem i datorn och allt verkar inte fungera ännu. Dvs jag har inte fattat allt. Ska lära mig... Håll till godo utan bilder tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar