söndag 30 juni 2013

Juni snart slut!

Att man aldrig lär sig! Att lägga grejer högre upp! Det här är en väldigt bra handkräm, ja, bra till alla möjliga ställen faktiskt. Det tyckte uppenbarligen Sonja också, satte sina sylvassa gaddar i tuben. Så nu kommer krämen som små, vita maskar ur ett antal hål.

Jag skulle vilja ha en blogg till. Den skulle heta En Gnällspiks funderingar eller något sånt. Fast det visade sig att det finns redan ett antal gnällbloggar så jag hoppar över. Kan gnälla här i stället.
1. På alla dessa TV-kockar som alltid tar så lite av allting. Lite riven ingefära, lite salt, lite soja, lite vitlök, lite chilisås etc, etc. Tala för katten om hur mycket! En matsked? Ett kryddmått? Klarar snart inte av att lyssna på dom.
2. På att lokalradion alltid har minst två programledare, för det mesta tre, som bara verkar ha till uppgift att roa varandra och att kläcka ur sig kvasifilosofiska tankar i tid och otid. Det känns som om dom gör radio för varandra och inte för lyssnarna. Ganska obildade är dom också.
3. Att ovan nämnda programledare inte kan svenska. Det blir mellan tolv till femton grader. Efter nyheterna kommer Musse Pigg och berättar om hans nya film. Vems film?

Oj, vad skönt det kändes!
Hundarna har ännu en ganska lat dag. Det har blåst småspik hela dagen men kanske börjar det mojna en aning nu. Min laptop har fått spader idag och därför får jag skriva från det gamla tröskverket. Här har jag inte såna finesser som bildström utan får lita till det "gamla" bildarkivet. Vad sägs om den här? Siri kollar "Mannen som talar med hundar" för några år sedan.

Naturligtvis hade jag glömt att ställa undan strykbrädan som stod nedanför TV:n men den lyckades jag photoshoppa bort med mycken möda och stort besvär.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar