tisdag 11 juni 2013

Inte för att fotboll Sverige - Färöarna låter så väldigt upphetsande men jag har ändå svårt att låta bli att kika.
Ännu en strålande sommardag i Malmö. Tyvärr kom det ett otäckt, mörkgrått molntäcke precis när vi hade tänkt grilla. Men det går att grilla inne också.
Hundarna har haft en fin dag. Inte alltför varmt och öppen dörr hela dagen. Matte har sysslat med lite plantering igen och det är alltid spännande att hjälpa till.
Det är väldigt sällan jag ligger på gräsmattan. Jag sitter på stol eller ligger i solsäng (med boken alltså). Men ska man leka med valp och även vuxna hundar är det praktiskt att gå ner på knä. Och plötsligt ser man saker man aldrig noterar annars!


En liten, liten lila blomma - bara några millimeter. Den skulle jag aldrig lagt märke till i stående. Tog av klockan som jämförelse. Tretton och fyrtio... Säkert är det "bara" ett ogräs men väldigt söt är den.

Sonja och Svante är klara med den värsta kvällsrusningen. Dom har en period runt sex-sju då dom är alldeles sjövilda. Jag är lite orolig för att Sonjas klister ska lossna i närkamperna samtidigt som det är svårt att hindra leken. Bara att hålla tummarna.

Det borde vara en hundbild med även idag. Väljer "kusinens" bild som togs när Sonja precis hade kommit hit. Då var i alla fall öronen perfekta.
Och det står hittills 1-0 till Sverige i fotbollsmatchen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar