torsdag 13 juni 2013

Regnig torsdag

Det regnar i Malmö och det luktar våt hund inomhus. En inte helt oangenäm doft faktiskt.
Hallen är full av spår efter tassar, torra och blöta. Ingen idé att börja städa för tidigt. Det ska tydligen regna hela dagen.


Sonja har börjat fatta rutinerna. Mellan sju och åtta på morgonen kommer Siri. Sonja kan ligga på yttertrappan alldeles ensam och vänta på sin lektant och glädjen är obeskrivlig när Siris bil stannar utanför grinden. Därefter vidtar någon timmes lek och bus och kontroll av om det hänt något i trädgården. De vuxna hundarna får gå på promenad och då passar Sonja på att ta en välbehövlig sovpaus - gärna på ovanvåningen så hon har uppsyn över hall och ytterdörr. Svante och Siri tar också gärna en tupplur när dom kommer hem. Lugnt och skönt nästan ett par timmar. Sen går gänget igång igen för ett nytt lekpass.


Sonja vilar förmiddag i sitt egenskapade kaos av tussar från Svantes kudde
Själv ägnade jag förmiddagen åt att tvätta och att torka en ny laddning blodpudding. Det går åt en hel del blodpuddingsbitar men det är verkligen billigt och gott godis.
Framåt eftermiddagen kommer Siris matte och hämtar sin vovve och då ska det säjas "hej då".
Eftersom vädret är trist så körde jag Svante till veterinären för hans årliga vaccination. Så var det gjort också. När jag nu ändå är i farten beställde jag tid för rabiesvaccinering av Sonja i morgon. Har bara en hundbilsele - annars kunde jag tagit båda på samma besvär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar