fredag 14 juni 2013

Veterinären

Idag hade vi träff med veterinären för rabiesvaccinering av Sonja. Inte för att vi planerar att resa utomlands utan för att vara beredd om vi vill resa. Dessutom bor vi nära kontinenten med Öresundsbron bara några km bort. Och vad som kommer över den bron vet man aldrig.
Sonja uppförde sig väl. Sniffade av rummet där vi väntade, åtlydde två "ligg" och fick blodpudding för det. Blev lite imponerad av att hon kunde fokusera trots den ovana miljön.
Sen gick vi en sväng och hälsade på mattes gamla arbetskamrater och där fick hon smaka knäckebröd. Det ska vara något positivt med bilutflykter - inte bara stick i halsen.
Nu har det ena limmade örat lossnat igen. Jag låter limmet sitta kvar lite. Det tynger ner spetsen på örat en aning. Annars har jag hittat den perfekta klisterborttagaren på apoteket.

Hoppsan, hoptryckt flaska! Bara spraya på, vänta en minut och sen ta bort klistret. Det är väl bara en tidsfråga tills det andra örat också släpper. Jag tror jag ger mig sedan. Har inte precis ambitionen att forma en utställningschampion.

Sonja blev lite trött av utflykten, hämtade en disktrasa och lade sig att sova på Svantes gamla skinn.
Det blåser småspik i Malmö men det verkar inte bekomma hundarna. Sonjas oklistrade öra vajar vackert i vinden medan det andra sitter - ännu så länge.
Siri har sagt hej då för helgen och återkommer på måndag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar