fredag 28 mars 2014

Siri tillbaka, vinprovning och sol!

Då var det dags för Siri igår igen. Hon hade initialt inte tid att nojsa med mina hundar. Hon var tvungen att först genomsöka trädgården och huset för att lokalisera om den där Julia möjligen var kvar. Det var hon nu inte, så efter någon timme fick Siri ge upp och inse att ingen Julia stod att finna. Vilka näsor dom har! Och idag var gamla Fia här. Jag vågar inte riktigt släppa ihop Fia och Siri för Siri är väldigt revirförsvarande när hon är här. Fia är gammal men icke desto mindre morrar hon hotfullt mot andra hundar och det är onödigt att Siri tänder till på det.
Fia morrade ut mig också! Vi hade varit och hämtat bil på verkstan och när jag kom hem försvarade Fia gårdsplanen. Jag förklarade att jag faktiskt bor här...

Igår var det vinprovning igen. Med ekologiskt tema. Bara ekologiska viner och ekologiskt tilltugg. Precis lika trevligt som vanligt. Syrran tog ett par gruppbilder med av hänsyn till inblandade provare kan bild förstås inte publiceras här.

Det har varit en fantastisk vårdag och frukost i solen var en självklarhet. Tyckte Sonja och tog genast plats på stolen. Svante har aldrig brytt sig om att ligga i trädgårdsstolarna men för Sonja var det tydligen en självklarhet. OK, vi har fler stolar så det var bara att hämta en till.
Förra sommaren, när Sonja var bebis, gick det nästan inte att frukostera utomhus. Hon hoppade upp på bordet, försökte stjäla godbitar och välte borden så att både te och kaffe rann ut över gruset. Hon HAR blivit mera hanterbar. Hon respekterar ett nej, även om jag aldrig skulle våga lämna henne ensam med frukosten inom räckhåll. Igår, efter vinprovningen, blev hon återigen två meter lång och snodde ett paket med jättedyrt sesamknäckebröd i syrrans kök. Gott, gott tyckte även Svante, som gärna hjälpte till att tugga i sig brödet. Husse har lovat ersätta syrran...
Livet med irländare blir aldrig långtråkigt. Garanterat!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar