onsdag 12 mars 2014

Promenadfynd och Zladden

Ännu en strålande vårdag. OK, det är någon minusgrad på morgonen men när solen väl har fått vara uppe en stund blir det helt fantastiskt. Frukost ute i solen även om det blir med yllestrumpor och dunväst. Jag äter frukost väldigt sent - syrran brukar äta lunch ungefär samtidigt.
På morgonpromenaden gjorde Sonja ett fynd. Hon hittade ett par ceriserosa vantar som hon nogsamt bar hela vägen hem.


Lite tveksam är hon allt om hon får lov att ha dom. Det tyckte jag att hon kunde få. Hon har ju hittat dom själv och dessutom burit hela vägen som den värsta apportör.
Från kursen igår har vi fått lite läxor så det var bara att ge sig ut och leka "Följa John" på eftermiddagen. Kul tyckte Sonja, antagligen för att matte hade blodpudding i vänsterhanden... Båda mina hundar är synnerligen hörsamma så fort man bjuder på något gott. Jag testade att belöna med en kampleksak men det var inte alls lika populärt.


Vad tittar dom på? Faktiskt inte sina egna spegelbilder utan  dom tittar på...


Zladden! Han sitter där inne och ser olycklig ut. Fast det gör kanske mopsar av födsel och ohejdad vana.
Lika artig och trevlig som Svante är mot damer, lika studsig och kaxig är han mot hanhundar. En stackars mopskille, som dessutom "låter" när han andas, vågar jag inte utsätta för Svante. Fast jag vet ju inte... Bättre att inte chansa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar