söndag 23 mars 2014

Hundutställning

Internationella i Malmö i dagarna två. Det var alldeles väldigt trångt överallt och egentligen är det ett under att det inte blir mer bråk mellan hundar än det faktiskt blir. Naturligtvis är det irländarna som lockar mig mest men den här tjejen, parson russel terrier, har väl ett fantastiskt uttryck!


En riktig liten skönhet. 
Det är mycket putsande och fejande i sista minuten innan hundarna ska in för visning. Här är några av släktingarna till mina älsklingar.


Är jag snygg, eller?

Överlag var det väldigt hög kvalitet på irländarna. Det är en liten ras och åtminstone dom som visas på utställningar är jättefina hela gänget. Eller vad tycker ni?



Det kan inte vara lätt att vara domare.
När jag kom hem framåt eftermiddagen var det tre här hemma som klistrade nosarna mot mina byxben och insåg att jag hade varit otrogen igen. OK, dom är inte långsinta och efter en kort stund var mina synder förlåtna. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar