torsdag 19 december 2013

Snart vänder det!

Två dagar kvar till vintersolståndet Visserligen kommer det att vara morgonmörkt och kvällsmörkt länge till, men det vänder i alla fall!
Igår höll jag på att bli 1800 spänn fattigare. I stället för att ha glasögonen på näsan hade jag lagt dom vid sidan om sängen. Hörde att Sonja hade något i munnen och trodde att det som vanligt var en penna. Det var tur att jag reagerade så snabbt för det var förstås glasögonen hon hade fått tag på. Svante och Siri var väldigt upprörda och sprang som tokiga efter henne. Förstod dom verkligen att mina brillor var extra förbjudna? Eftersom jag nu inte blev 1800 kronor fattigare överväger jag faktiskt att beställa ett par glasögon till. Jag brukar ha två par men inte just nu. Men 1800 för att par progressiva är ju inte dyrt så det får nog bli så.

Halva dagen har jag grubblat på vilka Stig och Lisbeth är. Vi fick ett julkort från dom. Vid närmare titt så visade det sig att kortet hade hamnat i fel låda... Nu har jag lokaliserat den rätta adressaten, kollat på hitta.se och skickat ett SMS. Det vore ju synd om dom missar julhälsningen från Stig och Lisbeth.

Om ni tycker att jag är dålig på att fota mina hundar så kan jag inte annat än instämma. Regnet plaskar ner, det är mörkt mest hela tiden och jag vägrar att lägga mig på knä på gräsmattan i snålblåsten.


Sonja är dock ganska söt inomhus också.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar