tisdag 24 december 2013

Julafton...

Det märktes igår kväll att det var länge sen Siri sov här. Lite förvirrat blev det efter kvällspromenaden. Sonja räddar sig alltid upp i sängen med sin Dentastix. Svante följde efter en stund senare och Siri såg ut att tycka det var för trångt i sängen så knöt ihop sig i hundkorgen. När jag så småningom försökte bereda mig plats i sängen tyckte Svante att det blev för trångt. (Vadå! Jag köpte ändå bredare säng för hundarnas skull!) Han hoppade ned på golvet och insåg att korgen redan var upptagen. Efter en stunds funderande bestämde han sig - för korgen.

Sonja sträckte på sig i sängen och knorrade av belåtenhet.
Vid lunchtid kom Siris matte och nu ska dom för första gången fira julafton tillsammans.

Såhär framåt tidig kväll är Svante och Sonja ganska trötta efter en spännande kväll. Först instängning i sovrumsavdelningen när all den goda maten stod på köksbordet. Sen lek och bus med tre barn under fyra år, smakbitar från tallrikar och öppnandet av paket! Så himla spännande livet plötsligt blev. Sonja har aldrig upplevt julafton och blev nog ganska trött efter alla nya upplevelser.


Här aningens trött i mattes knä. (Foto Marianne Schmidt.)
Om en vecka väntar värsta utmaningen. Nyårsafton. Jag är inte jätteorolig men ändå... Många har tydligen problem med smällandet. Svante är otroligt skottsäker och jag hoppas han smittar av sig på lillasyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar