lördag 14 december 2013

Julkort och snuva

Lite sur blir jag. Har arbetat i hela mitt liv och träffat mängder med människor varje dag och ändå nästan aldrig varit förkyld. Nu är jag pensionär, träffar inte alls så mycket folk och har åkt på höstens tredje ÖLI! (Övre LuftvägsInfektion alltså.) Hur är det möjligt? Därför har jag tillbringat dagen framför TVn - mycket längdskidor, skidskytte och super-G, Treo och näsdroppar. Inget ont som inte har något gott med sig.
Husse har jag kört iväg till ännu en julfest. Hundarna är är otroligt toleranta och förstående. Om en stund ska jag passa på att ha en orgie i kycklinglever. Husse vägrar all form av rätter innehållande lever och jag älskar lever. Alltså, det gäller att passa på!
Dessutom kan jag meddela att den nya korkskruven från IKEA är fantastiskt bra.

Har försökt googla på vad det kostar att skicka ett julkort till Island. Gick inte så bra. Om jag sätter på två julfrimärken kan dom väl inte bråka på posten...


Sen gäller det att hålla ordning på vilka som fått julkort via post, vilka man mejlat till och vilka som rakt upp och ner får kolla på Facebook! Vad händer om jag skippar julkort nästa år? Kanske kommer ingen att reagera.
Men - i somras fick jag faktiskt ett "trevlig sommar-kort" från Sonjas uppfödare och det var härligt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar