måndag 16 december 2013

Brevlådor finns knappt längre!

En aning ångest får jag. På de flesta bloggar som jag läser håller folk på att tävla med sina hundar. Agility, rallylydnad, spår, HeeltoMusic - jag vet inte allt och vad gör jag? Nada! Jag blir jättelycklig om hundarna kommer när jag ropar "hit" eller visslar på dom.


Det här är inte alls lydnad. Fokuseringen beror på att jag skär ett kilo blodpudding i små kuber för torkning i ugnen. Hundarna säger med all önskvärd tydlighet att 1) Du behöver inte alls skära småbitar och 2) det går utmärkt att servera blodpuddingen rå. Torkning är bara tidskrävande och dessutom går det åt en massa el för att värma upp ugnen. 

Fast det ser ju gott ut, matte. Kanske är det en god idé trots allt.

Av okänd anledning (?) lyckades husse stänga in Sonja i skafferiet. Naturligtvis tog hon tillfället i akt att kasta sig in i den nästan tomma fodersäcken. När jag hittade henne var hon halvvägs inne i säcken och mumsade allt vad hon orkade. Tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro nog att plocka fram mobilen och ta en bild. Annars var det faktiskt en pangbild! Kan meddela att jag har varit och införskaffat femton kilo ny hundmat vilket hundarna uppskattade mycket. Tydligen är det en baggis för dom att känna lukten även om säcken verkar vara hermetiskt tillsluten.

I år har jag skickat ovanligt många julkort med vanlig post. Först var det ett väldigt bry att försöka ta reda på vad det kostar att skicka till Island. Hoppas dom får sitt kort. Sen åkte jag kommunalt ner till stan idag med väskan full av post. Brevlåda? Finns såklart på centralstationen i rikets tredje stad. Nähä då! Inte en gul låda så långt ögat nådde. Frågade någon tjänsteman, men nej! Därborta vid COOP! Men är det klokt? Sen åkte jag hem till lilla Hyllie station och minsann - där fanns två brevlådor. Annars har vi faktiskt en låda inne i Hyllie by - i nödfall alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar