fredag 13 december 2013

Oj vad det regnade i morse och oj så tidigt Siri kom. Matte jobbar på dagis och då måste man tydligen vara med när de små liven lussar. Hästarna fick följaktligen frukost tidigare än vanligt och det hade dom ingenting emot. Sen myste vi i sängen en stund. Sonja och Siri är väldigt kärvänliga mot varandra och pussades en lång stund i min säng.


Svante står gärna över sådana pusskalas och knyter ihop sig vid fotänden av sängen.
Sen slutade det regna och då var det rätt så okej att vara ute och leka.

Själv har jag pysslat med julkort mest hela dagen. Är kluven beträffande dessa jultraditioner. Det är rätt kul att tota ihop ett julkort med hjälp av dessa finessiga program i datorn. Det är också en börda att redan i november börja fundera på hur julkortet ska se ut. Så inser man plötsligt att vad spelar det för roll! OK, en del av våra vänner skulle bli besvikna (kanske?) om dom fick ett köpekort med tomte, snö och julstjärnor... En del skulle kanske över huvud taget inte märka om det inte kom något julkort alls från oss i år. Det vet jag alltså inte, för av tradition tackar man inte för julkort.
Nåja, jag lägger kortet på Facebook så småningom och kanske t.o.m. i bloggen!

Nu har jag kontakt med två av Sonjas bröder (deras mattar) på Facebook. Det är en tröst att höra att jag inte är ensam om att ha en busig, jobbig, hopplös (men oändligt charmig) tonåring. Hennes bröder verkar också vara av samma skrot och korn. En av dom hittar på en massa saker men har ännu inte bitit sönder något!!! Men snälla nån! Jag skulle kunna göra en meterlång lista bara på pennor som Sonja tuggat sönder. Eller så är vi ovanligt slarviga med att låta saker ligga framme.
Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar