tisdag 17 december 2013

Blöt språngmarsch - bara för tjejer

I morse gick vi gemensam hundpromenad, husse och jag. Visserligen hade regnet upphört men det var rejält blött i buskagen. Sonja fick springa fritt och jaga bort alla fiskmåsar och svarta fåglar från fotbollsplanen. Det var livat värre. Hon har inte fattat att hon har noll chans i världen på fåglar. Dom kan faktiskt flyga. Men det är kul ändå, att se dom ta till flykten. Sen släppte vi Siri också och tjejerna hade långa, trevliga utflykter i terrängen. Siri, som normalt är lite försiktig av sig och inte släpper sina människor ur sikte, blev med ens jättemodig i sällskap med valpen. Sonja är faktiskt ganska duktig att komma på inkallning och då hakar förstås Siri på också. Svante får finna sig i att vara kopplad. Dels sticker han efter allt som rör sig och dels litar jag inte på honom om vi möter andra (han)hundar.
Det var två trötta och genomblöta tjejer som så småningom knallade in på gårdsplanen. Sen sov dom ett par timmar. Medan matte tittade på slalom...
Helst skulle jag vilja krypa in under täcket med bok, snytpapper, näsdroppar och en dos självömkan. Svante tittar dock uppfordrande på mig och jag vet precis vad han vill. Ut på promenad vill han. Så det är väl bara att ta på stövlar och signaljacka och ge sig ut.

Den här har ni kanske sett, men om inte! Den är rätt kul! Hade glömt var jag hade bilden men hittade den plötsligt idag.
Nu Svante, ska vi gå ut i mörkret.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar