torsdag 31 juli 2014

Irländska diskare

Det var rätt lovande i morse. Bara 18 grader och verkligen behagligt! Det hann bli 27 innan det så småningom vände och nu är det bara 23.


Varmt tycker Sonja.


Skönt när skuggan kommer till trappan tycker Svante.

Vi har världens bästa städare/diskare.  Tvåbeningarna grillade torskrygg och värmde risotto. Rev lite parmesan över risotton och avnjöt en god måltid vid poolen. Dom som har grillat fisk vet ju hur grillgallret ser ut efteråt. Hur mycket man än penslar med olja...
Två irländare kan varmt rekommenderas. Dom slickar rent grillgallret så att det ser nydiskat ut. Dessutom verkar dom älska risotto så kastrullen har inte ett riskorn kvar. Praktiskt. In i diskmaskinen och allt kommer ut rent och fint.
Matte var på IKEA idag och köpte 100 vita servetter för 19 kronor. Hur Sonja lyckades komma åt högen med pappersservetterna är en gåta men jag tror att i alla fall hälften gick att rädda...

Min datormus, som jag tyvärr glömde på skrivbordet, återfanns på gårdsplanen. Baske mig! Den funkar fortfarande! Jag har en ny i reserv i garderoben men den gamla är en tålig mus måste jag säga. (Logitech - om någon har samma problem som jag.)



a



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar